Odchudzanie

Jak zwiększyć metabolizm?

Zwolenników zdrowego odżywiania i stylu życia jest coraz więcej. Można wręcz powiedzieć, że mamy do czynienia ze zjawiskiem „mody” na zdrowy tryb życia. Prowadzenie zdrowego stylu życia niesie za sobą wiele pozytywnych konsekwencji. Jedną z nich jest poprawa metabolizmu, tudzież przyśpieszenie przemiany materii.

 

Co wpływa na tempo metabolizmu?

 

Tempo przemiany materii zależne jest od szeregu różnych czynników. W wielkim skrócie można powiedzieć, że to jak pracuje nasz układ trawienny zależy od prowadzonego trybu życia. Poniżej prezentujemy pięć, absolutnie kluczowych zasad, które pozwolą nam poprawić tempo metabolizmu i cieszyć się zgrabną sylwetką.

 

Po pierwsze: REGULARNOŚĆ

 

Systematyczna praca układu trawiennego to cel do którego powinniśmy dążyć. Tylko w ten sposób można poprawić tempo przemiany materii. Organizm musi dostosować się do stałych pór posiłków, odstępów między nimi oraz danego bilansu wartości odżywczych.

 

Po drugie: LEKKOSTRAWNE POSIŁKI

 

Oczywistym jest, że organizmowi znacznie trudniej trawi się fasolkę po bretońsku i bigos, aniżeli przecierana zupa jarzynowa. Ułatwiaj procesy trawienne organizmowi, a zobaczysz jak szybko tempo metabolizmu ulegnie poprawie

 

Po trzecie: WODA

 

Woda pełni ważną rolę w procesach trawiennych. Ułatwia proces przemiany materii, usuwa toksyny i produkty uboczne z organizmu. Każdego dnia należy pić co najmniej 2-3 litry wody (niegazowanej).

 

Po czwarte: PORY POSIŁKÓW

 

Śniadanie należy jeść maksymalnie godzinę po przebudzeniu. Kolację zaś, najpóźniej dwie godziny przed snem. Resztę posiłków w ciągu dnia (nawet do 6) należy jeść w odstępach co 2-3 godziny.

 

Po piąte: SUPLEMENTY

 

Rola suplementacji w procesach zdrowego odżywiania jest coraz większa. Suplementy diety to swojego rodzaju uzupełnienie posiłków w wartości odżywcze, mineralne i witaminowe. Ich celem jest sprawienie, by dieta była pełnowartościowa i zdrowa.

 

W przypadku gdy naszym celem jest zwiększenie metabolizmu, powinniśmy korzystać z takich substancji jak błonnik lub kwas chlorogenowy. To związki, które zostały wielokrotnie przebadane, a ich właściwości poprawiające tempo przemiany materii – potwierdzone.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *