Odchudzanie

Przyśpieszenie przemiany materii

Tempo przemiany materii ma ogromny wpływ na naszą sylwetkę. Im jest wolniejsze, tym organizm wykazuje większą tendencję do tycia. Zobacz, jak przyśpieszyć przemianę materii w pięciu prostych krokach.

 

Po pierwsze: regularność

 

System pokarmowy wymaga od nas regularności, a konkretniej – stałych pór posiłków. Dzięki temu, układ trawienny przyzwyczaja się do systematycznej pracy. To gwarantuje mu zdecydowanie większą wydajność.

 

Po drugie: małe porcje

 

W ciągu dnia znacznie korzystniej jest jeść 5-6 mniejszych posiłków w ciągu doby, niż 2-3 duże. Organizm będzie wówczas trawił na bieżąco i nie będzie musiał odkładać pożywienia na później. Nie doprowadzi to także do zalegania materiału w żołądku i wzdęć.

 

Po trzecie: pełnowartościowa dieta/suplementacja

 

Jadłospis musi być pełnowartościowy, aby system trawienny pracował na pełnych obrotach. Poza podstawowym materiałem: węglowodanami, białkiem i tłuszczem, należy dostarczać wszelkie niezbędne minerały i witaminy. Można to robić za pomocą diety, ale również gotowych kompleksów witaminowo-minerałowych.

Substancją szczególnie ważną jest błonnik – związek nie podlegający trawieniu przez enzymy układu pokarmowego. Według WHO, dziennie należy konsumować około 20g błonnika.

 

Po czwarte: bilans posiłków

 

Każdy posiłek w diecie powinien być indywidualnie zbilansowany. Należy mieć na uwadze: podejmowaną aktywność i porę dnia. Najbardziej obfitym posiłkiem powinno być pierwsze śniadanie. Najmniej – kolacja. Im później, tym spożycie węglowodanów powinno być mniejsze, wyjątkiem może być posiłek przedtreningowy.

 

Po piąte: aktywność fizyczna

 

Nic tak nie stymuluje narządów wewnętrznych, w tym całego systemu pokarmowego, do pracy jak aktywność fizyczna. Dietetycy zalecają codzienny czterdziestominutowy trening aerobowy. Pozwoli to nie tylko utrzymać odpowiednią sylwetkę, ale także poprawi samopoczucie oraz zwiększy komfort psychiczny.

 

Pamiętaj, aby zmiany wprowadzać powoli. Jeśli w ciągu doby radykalnie zmienisz odżywianie, aktywność fizyczną i inne elementy zdrowego trybu życia, to organizm może zareagować odwrotnie, niż tego byśmy chcieli.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *