Seks

Nie jestem impotentem! Jak uniknąć zaburzeń seksualnych?

„Impotent!” – to najgorsze, co można usłyszeć od swojej partnerki. Nic bowiem tak nie boli jak niemożność zaspokojenia potrzeb swojej partnerki.

Według badań, niemal połowa mężczyzn w wieku powyżej 50 lat cierpi na impotencję. Zaburzenia seksualne pojawiają się coraz częściej wraz z wiekiem. U 60-latków odsetek borykających się z zaburzeniami potencji to już 60%, a u 70-latków to nawet 85%. Co zrobić, aby nie dołączyć do tego grona?

Jesteśmy tym, co jemy!
Z pewnością każdy słyszał choć raz te powiedzenie. I choć nie można odbierać go dosłownie, to w przenośni jest więcej niż trafne. Odżywiając się niezdrowo, nieregularnie i niepełnowartościowo doprowadzamy do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Znajduje to przełożenie również na naszej kondycji seksualnej. Dlatego też, należy bezwzględnie zadbać o to, by odżywiać się zdrowo i zbilansowanie. Niezależnie od tego czy mamy lat 20, 30 czy 60.

Brak ruchu – brak kondycji seksualnej?
Czy wiesz, że aktywność fizyczna ma wpływ również na Twoje zdolności seksualnej. Udowodniono bowiem, że osoby regularnie ćwiczące mają zdecydowanie mniejsze problemy seksualne. Z kolei Ci, którzy prowadzą wygodny, siedzący tryb życia znacznie częściej mają problemy z erekcją.

Używki – czyli jak ograniczasz swoje zdolności.
Alkohol, papierosy czy narkotyki – jeśli sięgasz po którąkolwiek z powyższych używek to musisz mieć świadomość, że ograniczasz swoje zdolności seksualne. Powyższe stanowią jedną z głównych przyczyn impotencji.

Nieregularny rytm dobowy
Aby nasze narządy wewnętrzne pracowały optymalnie musimy pozwolić im się regenerować. Dlatego też kluczowy jest regularny rytm dobowy i odpowiednia dawka snu. Udowodniono bowiem, że mężczyźni śpiący zbyt krótko (poniżej 6 godzin) mogą mieć niższy poziom testosteronu o nawet 15%! To druzgocąca, ale świetnie obrazująca znaczenie snu statystyka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *