Uroda

Trening i dieta na masę

Kiedy kobiety marzą o płaskim brzuchu i zgrabnych nogach, mężczyźni za cel stawiają atletyczną, postawną sylwetkę. Atrakcyjność każdej płci cechuje się zupełnie innymi walorami, stąd ta różnica.

 

Budowanie masy mięśniowej to zadanie równie trudne, co odchudzanie. Wszakże, nie wystarczy więcej jeść, by zwiększyć objętość mięśni. Niezbędna jest odpowiednio zbilansowana dieta i dziesiątki litrów potów wylanych na siłowni.

 

Dieta na masę – jak powinna wyglądać?

 

Dieta na masę to jadłospis charakteryzujący się następującymi cechami:

 

  1. Dieta składa się z dużej liczby posiłków (minimum pięć, maksimum osiem).
  2. Posiłki przyjmowane są o stałych porach, w równych odstępach czasowych (maksymalnie 3 godziny).
  3. Głównym materiałem energetycznym są węglowodany złożone.
  4. Głównym materiałem budulcowym jest pełnowartościowe białko.
  5. W diecie należy uwzględnić dostarczanie wody w ilości odpowiadającej 3-4 litry.
  6. Dieta powinna być wolna od niezdrowych tłuszczy, fast-foodów i produktów wysokokalorycznych.

 

Ponadto, dieta na masę powinna być uzupełniona suplementami diety. Najlepiej na masę oddziałowują odżywki kreatynowe, aminokwasy BCAA, gainery, carbo oraz odżywki białkowe. Suplementacja wraz z dietą powinny stanowić całościowy harmonogram odżywiania.

 

Trening na masę – jak powinien wyglądać?

 

Co do tego, że trening na masę stanowi niezwykle istotną część procesu budowania mięśni nie ma żadnych wątpliwości. Jak zatem wygląda efektywny trening?

 

  1. Trening oparty jest na ćwiczeniach wielostawowych.
  2. Długość treningu to 6-7 ćwiczeń.
  3. Najefektywniejsze są treningi typu FBW lub SPLIT.
  4. Ilość serii dla każdego ćwiczenia to 3 (małe grupy mięśniowe) lub 4 (duże grupy mięśniowe).
  5. Liczba powtórzeń to 8 dla małych grup mięśniowych i 10-12 dla dużych grup mięśniowych.
  6. Długośc przerwy pomiędzy seriami nie powinna być mniejsza niż 1 minutę i większa niż 2 minuty.

 

Ilość sesji treningowych w tygodniu nie powinna być większa niż cztery. W cyklu budowania masy niezwykle ważna jest bowiem regeneracja mięśni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *